Friday, 20 July 2012

JEMU?!!


bile kite wat kerja yg sama berulang-ulang kali mesti kite akan rase jemu kan...tp dlm byk2 keje yg kite buat...ade satu keje kite x perlu n xboleh rse jemu...

hm...agak2nyer ape lah keje 2 kan...*angkat kning nk tau...kerja 2 adalah ingat kpd allah...(kat sini kite khusus dlm konteks solat)...jgn pernah sekali rase bosan daripada mengingati allah...sesungguhnya allah xpernah jemu n bosan memberi nikmat n rezeki kpd kite...oleh itu,kite perlu menunjukkan rasa bersyukur kpd Allah...dgn cara ape?? dgn cara kite menunaikan solat 5 kali sehari semalam..kite sepatutnyer bersyukur kerana tanggungjawab kite telah dibebankan...dari 50,Allah bg diskaun kat umat nabi muhammad sehingga jadi 5..betapa Maha pengasih n penyayang Allah kpd kita...

kite perlu ingat tujuan kita...MANUSIA....diciptakan adalah ngan 3 tujuan:
1.utk beribadat kpd Allah...
  ~kite selaku hamba kite perlu taat segala perintah tuhan kite...melaksanakan segala perintahNYA & meninggalkan segala           laranganNYA..perkara ade tercatat di dalam al-quran..."tidak Aku ciptakan manusia dan jin melainkan untuk beribadat              kepadaKU" AZ-ZARIYAT:56

2.sebagai khalifah di muka bumi ini...
  ~perkara ini amat jelas didalam al-quran...surah al-baqarah:30..kite selaku khalifah diatas muka bumi perlu melaksanakan amar makruf nahi munkar dan menjaga alam ni dengan sebaiknya...selain itu,menegakkan agama Allah di atas muka bumi..

3.sebagai pemegang amanah...
 ~pelbagai amanah tersandang dibahu kite..amanah sebagai seorg ank,seorg suami,seorg isteri,seorg pelajar dan lain2...oleh itu..kite perlu melaksanakan amanah yg telah ditaklifkan kpd kite dgn sebaiknya..

-WALLAHU 'ALAM

RAMADHAN KAREEM!!!!!

Assalamualaikum....sedar x sedar kita dah pon masuk 1 ramadhan....ALLAH!!! akhirnya kita dapat merasai nikmat ramadhan sekali lagi...alhamdulillah..


mari kita meriah kan lagi bln ramadhan kali ini dengan ibadah yg lg MELETOP dr yg sblomnya..^_^...pada bln ni Allah buat SALE  pahala kpd hambanya..oleh itu,mari kita sama2 rebut SALE ni...ala~..mesti semua tgok mcm mne sesaknyer KL time SOGO wat SALE minggu lpas kan...klu boleh..mcm 2 jugaklah keadaan masjid ketika di bln ramadhan..hm..ape lg ek...HA!!!terlupa plak...dlm byk2 mlm di bulan ramadhan..ade satu bln yg teramat istimewa berbanding mlm2 lain...sape dpt mlm...alangkah bertuahnyer org tu...mlm 2 ialah LAILATULQADR..nk ckp specialnya mlm ni..smpi ALLAH sebut lailatulqadr didlm al-quran...


akhir sekali...nk ucapkan...SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN YG MULIA...RAMDHAN KAREEM!!!
SEMOGA RAMADHAN KALI NI MENJADI RAMADHAN YG LBIH BAIK DR SEBLOMNYA..  

Friday, 13 July 2012

Assalamualaikum...perasaan pagi n excited utk menulis...frst post ni rse nyer nk post pasal HEDONISME...


mesti tertanya-tanya nape first posting ana pasal HEDONISME..ana teringat ade suatu ketika sedang isu Syria hangat diperkatakan(sehingga skrg)...naqibah usrah ana(along) tanya saya mengenai hedonisme...Pada mulanya ana rase terkjut ngan soalan itu n rase takut nk menjawab nyer kerana ilmu didada blom ckup byk utk membincangkan tajuk...


Di sini ana kongsikan ape yg ana jawab kpd along ana...


ALONG:ape yg anje(nme panggilan ana dlm usrah) faham tentang HEDONISME??
                (time ni along mesej ana)


ANA:huh...ape along ni(garu kpala yg x gatal)...hm...nntlah along...nnt ana antar "surat cinta" kat             
          along..


ALONG:ok...along tunggu...


ANA:alamak..(terlopong jugak lah mulut time tu..)..ok..




ini lah kandungan "surat cinta" ana kpd along ana...


ape yg ana phm tentang hedonisme...hedonisme ialah membudayakan hiburan ke dlm hidup..maksudnye mengangungkan hiburan..segala sisi hidupnya hiburan...pendek kata makan xkenyang klu xdgr lagu,mandi x basah klu xdgr lagu...serba serbi hidupnya pnuh ngan hiburan...


"HABIS TU ORG ISLAM XLEH NK BERHIBURLAH...KNA IBADAT SOKMO"...bukan...agama islam adalah fitrah...islam tidak mengharamkan kite berhibur tp ade caranya...boleh berhibur tp jgn lah sampai x ingat nk menunaikan kewajipan kite kpd SANG PENCIPTA...nak dengar lagu..boleh,...tp jgn smpi x ingat tunaikan tanggungjwb kite...


HEDONISME ini juga merupakan slh satu serangan  org kafir kpd org islam...mereka tau sekiranya mereka serang dr segi fizikal mereka tidak akan berjaya kerana umat islam dididik untuk berjihad dlm meneggakkan agamanya...ISLAM...mereka pon berfikir,,"mcm mne ni...kite nk jatuh kat umat islam..."..setelah lama berfikir..maka nyala mentol atas kpala mereka..."kite serang secara halus...serang secara mental.."


maka timbul 5S...SPORT,SCRIN,SMOKE,SEX &SONG...


Dan akhirnya mereka berjaya menyerang umat islam..dan membuat umat islam tidak peduli terhadap saudara seislam mereka yg lain yg sedang menderita di negara sendiri...ingat lah 




sesungguhnya mereka ditindas dinegara mereka sendiri..DI MANA HAK ASASI KEMANUSIAAN MEREKA...MEREKA SEPATUTNYER BEBAS DI NEGARA MEREKA SENDIRI...yg lagi sedih...saudara seislam kita diSYRIA di tindas dinegara sendiri dan dibunuh oleh umat islam sendiri


BANGUNLAH WAHAI ANAK MUDA...SEDARLAH !!!!JGN TERUS LEKA DGN DUNIA YG PNOH KENIKMATAN...TETAPI INGATLAH DI SYURGA NNT BERKALI GANDA NIKMATNYA DARI DUNIA YG SEMENTARA NI...


ana teringat kata2 syahid HASSAN AL-BANNA"AQ RINDU PEMUDA PEMUDI YG X TIDUR MALAM KERANA SIBUK MEMIKIR MASALAH UMAT"


wallahu 'alam...


~ana minx maaf sekiranya ade terslh tulis..maaf sekali lagi sekiranya post ni boring n klise~


ade salah silap...sila betol n tunjukkan..